Red Brick

Zašto raste broj glasovnih pretraga na internetu? Da li je potrebno web stranicu prilagoditi novom modernom trendu pretraživanja? Što razlikuje glasovno pretraživanje od standardnog pisanog pretraživanja? Koje korake poduzeti da bi vaša web stranica bila u skladu s pravilima glasovnog pretraživanja web tražilica?

Glasovno pretraživanje rastući je trend u svijetu, a sve se više koristi i kod nas u Hrvatskoj. Ljudi su u konstantnoj žurbi i shvatili su kako im je znatno jednostavnije i brže pretrage raditi govorenjem, nego pisanjem fraza. No, što glasovno pretraživanje znači za vlasnike web stranica? Da li je potrebno web stranicu prilagoditi glasovnim pretragama i kako to uskladiti sa SEO pravilima?

 

Glasovno pretraživanje u porastu

U nedavnim istraživanjima o glasovnom pretraživanju, dobiveni su vrlo zanimljivi podaci – koji jasno ukazuju u kojem smjeru ide internet, odnosno njegovi korisnici. Prema tim podacima, svaki drugi korisnik pametnog telefona uslugu glasovnog pretraživanja koristi svaki dan. Izračunom i prognoziranjem dobiven je podatak kako će 50 posto svih pretraga u 2020. godini biti obavljen glasovnim naredbama.

Kada su preispitane navike ljudi, mnogi su zaključili kako se glasovno pretraživanje koristi iz razloga što se takvim naređivanjem dobivaju brži rezultati. Ljudi više ne žele tipkati jer je to sporiji način u usporedbi s glasovnim pretraživanjem.

Kako sve više raste broj pametnih telefona na tržištu, tako je sasvim logično da će se povećavati broj glasovnih naredbi jer telefon je kao stvoren za takvo što. Također, sve su zastupljeniji pametni zvučnici i glasovni asistenti, što također ide u prilog ovom trendu pretraživanja. Zanimljivo, čak se 72 posto ispitanih vlasnika pametnih zvučnika i sličnih uređaja izjasnilo kako im je glasovno pretraživanje preraslo u dnevnu rutinu.

 

Gdje se najviše obavlja glasovno pretraživanje?

Uz pametne telefone gdje broj glasovnih pretraga značajno raste, ta je mogućnost pretraživanja posebno popularna i na pametnim zvučnicima i kućnim asistentima. Iako tržište ima mnogo konkurenta na tom području, svojom kvalitetom i prepoznatljivošću ističu se tri: Siri, Alexa i Google.

Većina glasovnog pretraživanja odvija se putem tri gore navedena asistenta. Za Google nije potrebno govoriti kako je vezan uz Google tražilicu, no zanimljiva je situacija sa Siri asistentom. Naime, sve do 2017. godine Bing je bio ‘službeni partner’ Siri asistenta, da bi se te godine Apple (Siri) odlučio za prelazak na Google. S druge strane, Alexa je još uvijek na Bing tražilici i nema nekih naznaka da će se dogoditi prelazak na Google.

U konačnici dolazimo do zaključka kako je potrebno prilagodbu za glasovno pretraživanje raditi pretežito za Google jer dva su najveća glasovna asistenta na toj tražilici. Također, istraživanja pokazuju da je Google Asistent najtočniji digitalni asistent na tržištu i zbog toga se može očekivati porast udjela, a samim time i određena dominacija na tržištu.

 

Kako se glasovno pretraživanje razlikuje od pisanog?

Iako mnogi smatraju da razlike nisu značajne, podaci pokazuju nešto sasvim drugo. Razlike između glasovnog i pisanog pretraživanja postoje i pametna je odluka prilagoditi im se. Možemo reći kako se ove dvije vrste pretraživanja razlikuju u tri osnovna segmenta: način na koji pretražujemo, način kako pretražujemo i vrijeme kada pretražujemo.

Kako pretražujemo

Činjenica je da govorimo drugačije nego što pišemo. Stoga, postoji značajna razlika u načinu na koji pretražujemo internet. Zahvaljujući glasovnom pretraživanju pojavljuju se nove ključne fraze za koje je potrebno rangirati web stranicu.

Primjerice, kada pretražujete pisanim putem skloniji ste koristiti kraće i jednostavnije fraze, dok ćete kod glasovnog pretraživanja koristiti neke dulje i smislenije pretrage. Konkretno, kada tipkate uglavnom ćete napisati nešto tipa ‘recept za gulaš‘, dok ćete kod glasovne pretrage izgovoriti ‘kako napraviti gulaš‘. U končanici, to daje dva različita rezultata pretraga i različite izvore informacija.

Google je u svoje najnovije algoritme uvrstio glasovnu pretragu kao jedan od prioriteta razvoja, što samo znači kako će prilagodba ključnih riječi i fraza novim pravilima biti neizbježna. Zanimljiva je informacija da asistenti pamte prethodne upite pa mogu pretraživati i razne indirektne fraze. Primjer, ako putem glasovnog asistenta tražite ‘tko je Nina Badrić’, nakon toga dovoljno je samo reći ‘koliko ona ima godina’ i asistent će prepoznati da mislite na dotičnu osobu.

Što pretražujemo

Kod glasovnih pretraživanja uobičajeno je da se ne radi o kompleksnim pretragama, već se traže neka malena instant rješenja za trenutni problem. Naime, Google zna kako korištenjem glasovnih pretraga korisnici žele dobiti točnu informaciju u što kraćem roku (bez čitanja ogromne količine podataka) pa takvo što i nudi putem glasovnih pretraga.

Umjesto tipkane pretrage ‘najpopularnija skijališta u Austriji‘, korisnik koji koristi glasovno pretraživanje koristit će frazu ‘koja su najpopularnija skijališta u Austriji‘. Nakon toga Google će shvatiti da se radi o glasovnoj pretrazi i ponudit će korisniku najbolji rezultat, a ne listu najboljih rezultata. Dakle, najvažnija informacija bit će u prvom planu, a one opširnije tek negdje ispod.

Kada pretražujemo

Zahvaljujući tome što kod glasovnih pretraga ne trebamo uzimati uređaj u ruke, vrijeme pretraživanja proširilo se na čitav dan. Glasovne pretrage obavljaju se u stanu, kući, na poslu, u automobilu, itd. Također, broj pretraga je velik tijekom čitavog dana, a što je logično jer smo rekli da glasovno pretraživanje vežemo uz korištenje pametnih telefona – koji su prenosivi.

Podaci pokazuju kako se glasovno pretraživanje uvelike koristi u automobilu, gdje je zabranjeno standardno korištenje pametnog telefona. Ponajviše se glasovne pretrage u automobilima vežu uz pretraživanje puteva, odnosno kako dospjeti do neke lokacije. Zanimljivo, Google tu koristi tehnologiju geolociranja kako bi odredio točne parametre, a nakon toga korisniku pročita dobiveni rezultat. Siri za sada ne nudi opciju čitanja najboljeg rezultata pretraga, ali kako i Apple koristi Google tražilicu – moguće da će se to promijeniti u budućnosti.

 

Kako optimizirati web stranicu za glasovno pretraživanje?

Optimizacija web stranice za glasovno pretraživanje iziskuje nekoliko važnih čimbenika, među koje svakako ulazi novo istraživanje ključnih riječi i prilagođavanje sadržaja. Kako je glasovno pretraživanje u velikom porastu, svaki vlasnik web stranice trebao bi razmisliti o prilagodbi novom trendu. Ako želite svoje web stranice prilagoditi novim trendovima kako biste pridobili moderne klijente – vrijeme je da nas kontaktirate. Sve što trebate jest popuniti obrazac ispod teksta i pomoći ćemo vam zauzeti dobru poziciju za budućnost.

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Go to Top