Važnost boja u marketingu i dizajnu

by kol 2, 2022Branding0 comments

Ljudi su vizualna bića što znači da boje i slike puno duže mogu ostati u pamćenju za razliku od običnog teksta. Boje itekako utječu na potrošače i to preko web dizajna, reklamnih materijala, putem mobilnih aplikacija i tako dalje. One jednostavno izazivaju emocije, potiču nas na akciju. Iz tog se razloga upravo bojama obraća potrošačima potičući ih da učine taj korak prema kupnji ili razvoju određenih osjećaje. Boje s nama komuniciraju na emocionalnoj razini, stoga su jako učinkovite u uvjeravanju.

Boje itekako komuniciraju s kupcima


Boje u marketingu su sve. To je, mogli bismo reći, vitalni aspekt cjelokupnog dizajna, odnosno vašeg identiteta koji će ostaviti utjecaja na potencijalne kupce. Odabir pravih boja odličan je način interakcije s publikom i prezentiranja svoje prisutnosti na tržištu.

S obzirom na veliku i jaku konkurenciju jednostavno morate iskoristiti sve (boje) što vam se nudi kako biste istaknuli svoje poslovanje i približili ga krajnjim kupcima. No, morate biti sigurni da određenu boju koristite sa svrhom, tako da najprije trebate razumjeti značenje i utjecaj boja na pojedinca.

Crvena je recimo najbolja boja za CTA odnosno „poziv na akciju“ i koriste je mnoge tvrtke, međutim, nije uvijek najbolji odabir. Optimalna boja CTA gumba ovisi o cjelokupnom dizajnu i specifičnosti proizvoda ili robne marke. Prava boja je ona koja odgovara stanju uma kupca koji obavlja kupnju.

Kako boje utječu na marketing?


Čak 95% prosudbi potrošača proizlazi upravo iz upotrebe određenog dizajna, točnije boja u marketingu. S obzirom na to koliko su prvi dojmovi važni, mnogi trgovci, brendovi i dizajneri ne mogu si priuštiti da propuste njihovu vrijednost i značenje. Imajući na umu ove važne informacije bitno je mudro odabrati boje. Morate poznavati važnost koju neka boja ima u sklopu marketinga, ali i izvan njezinih „emocionalnih djelovanja“. Bez obzira na to što vaš marketinški tim možda ne vjeruje u emocionalnu snagu boja, postojane su statistike koje dokazuju njihov učinak. Prije izrade reklamnog materijala ili web stranice razmislite što želite: uklopiti se ili istaknuti se? Želite prenijeti neku poruku?

Boje uzrokuju emocije i prenose poruku


Boja neminovno privlači pažnju. Ističe se u svakom slučaju bez obzira na nijansu. Boja ima sposobnost ostaviti trajan dojam na način na koji druge vrste dizajna nemaju.

Boje su moćni alat za prepoznavanje brenda, za isticanje jasne poruke kao i za stvaranje povjerenja između trgovaca i potrošača. Mogu vam pomoći da na način na koji želite utječete na vašu odabranu publiku te da ostavite željeni dojam. Postanite etablirani te vjerodostojni i pozitivni autoritet na području kojim se bavite.

Svaka boja stvara određenu emociju. Odaje neku pozitivnu vibru ili osjećaj koji se ujedno akumulira i kod potrošača. Boje su te koje mogu „natjerati“ potrošača da reagira na način na koji vi zapravo želite da reagira.