Lucija Granić

 

 

Lead generation pravi je izazov za svaku tvrtku. Povremeno nas ljudi pronađu, ostave upit, postanu kupci i sve je idealno! Ali ipak, većina će posjetitelja naše web stranice pregledati nekoliko stranica i otići bez da su ostavili bilo kakav trag.

 

Možda im samo put do stupanja u kontakt s nama nije bio tako jasan kao što smo mi mislili.

 

Zbog toga je za svaku stranicu potreban poziv na akciju (CTA), a svaki CTA mora biti podebljan, jasan i relevantan.

 

Zašto su pozivi na akciju toliko važni?

 

Za one koji su novi u našem prodajnom lijevku, snažni pozivi na akciju bitan su dio putanje stvaranja potencijalnih klijenata.

 

U većini slučajeva posjetitelja ćemo odvesti na drugu odredišnu stranicu gdje će moći popuniti obrazac i ostaviti nam svoje podatke.

 

Cilj je jednostavno vođenje potencijalnih kupaca kroz marketinški lijevak, pokazujući im što bi trebali učiniti sljedeće. Bez kvalitetno postavljenih poziva na akciju, posjetitelji će vrlo vjerojatno napustiti vaš web, bez da su poduzeli ikakvu radnju.

 

Stvaranje CTA-ova s visokom stopom klikanja je postupak koji zahtijeva testiranje da bi se došlo do prave formule koja će donositi konverzije.

 

Zato s vama dijelimo nekoliko trikova za najbolje CTA koje možete primijeniti na web mjestu:

 

Neka vaš CTA bude usmjeren na akciju

 

Prilično je očito da bi poziv na akciju trebao biti usmjeren baš na akciju, ali jako često vidimo CTA koji to nisu.

 

Da biste CTA učinili usmjerenim na akciju, vodite računa o jeziku koji upotrebljavate u tekstu. Također, što više i detaljnije opisujete radnju koju želite da osoba poduzme i što dobiva klikom na gumb, to bolje.

 

Evo nekoliko primjera lošeg CTA-a:

 

Kliknite ovdje

 

Preuzmite datoteku

 

Unesite podatke

 

Podnesite zahtjev

 

Nastavite dalje

 

Svi ovi pozivi na akciju koriste glagol usmjeren na akciju, ali kupcu ne objašnjavaju ništa o tome što će dobiti klikom na njega.

 

Istaknite da vaš CTA odražava korist, odnosno radnju koju vaša publika želi dovršiti.

 

Na primjer:

 

Nabavite moju e-knjigu

 

Ostanite povezani

 

Pridružite se zabavi

 

Razgovarajmo

 

Recite mi više o ovoj temi

 

Pročitajte odmah

 

Skinite PDF sa savjetima

 

Kad posjetitelji web stranice vide ovu vrstu copy-a na CTA-ima, oni to shvaćaju kao da će dobiti nešto zauzvrat. A tko ne voli dobiti nešto besplatno? 🙂

 

Podijelite s njima e-knjige, kvalitetne pdf-ice sa savjetima, ostanite povezani. Budite kreativni i vaš će poziv na akciju biti daleko privlačniji za potencijalne kupce.

 

 

Neka vaša poruka bude dosljedna

 

Kako bi posjetitelju bilo jasno što točno treba raditi kada dođe na vaš web, želite da mu vaš CTA jasno daje upute.

 

Na primjer, ako je vaš CTA na kraju bloga pod naslovom “5 trikova za izradu kvalitetne landing stranice” i želite da ljudi preuzmu vaš vodič s detaljnim opisom izrade landinga, nemojte jednostavno reći “Preuzmite naš besplatni vodič”. Neka vaš CTA bude detaljniji i podsjeća na sadržaj bloga kojeg su upravo pročitali, poput “Izradite samostalno kvalitetnu landing stranicu pomoću ovog besplatnog vodiča.”

 

Također, vodite računa o tome da se poruka prenese na sljedeći korak korisnika. Na primjer, ako vaš CTA vodi do odredišne stranice, upotrijebite isti copy iz članka na blogu i CTA u svom sadržaju kako biste osigurali relevantnost.

 

Istaknite se iz gomile

 

Nitko neće kliknuti na vaš CTA ako ga uopće ne vidi. On mora biti vizualno istaknut na webu.

 

Donosimo vam nekoliko čimbenika s kojima možete eksperimentirati:

 

Veličina: Veći CTA gumb zasigurno će se više isticati, ali nemojte pretjerivati.

 

Bez obzira na veličinu koju koristite, pripazite da je dovoljno velika za čitanje, ali i za pregled i klikanje na mobitelu. S obzirom na to da više prometa dolazi s mobilnih uređaja nego ikad prije, pregled vaše web stranice na mobilnim uređajima treba biti glavni prioritet.

 

Kontrast: Važno je stvoriti kontrast CTA gumba s okolnim sadržajem. Življe boje izvrsne su za stvaranje kontrasta i privlačenje pozornosti. Razmislite o narančastoj ili crvenoj boji, ali pazite da se uklapa u izgled vašeg weba. Općenito se takve boje smatraju za najviše konvertirajuće boje.

 

Lokacija

 

Gdje biste trebali staviti CTA?

 

Statistike pokazuju kako je najbolje postaviti CTA na kraj relevantnog članka na blogu ili na dnu odredišne stranice. Najbolje je sve testirati – više pročitajte u točki 5.

 

Testirajte!

 

Čak i ako slijedite sve naše savjete za uspješan CTA, uvijek testirajte različite varijacije.

 

Od copy-a do boje i lokacije na webu; sve ove stvari utjecat će na uspjeh poziva na akciju. Jedini način da saznate koja će kombinacija postići najvišu stopu konverzije jest njihovo testiranje.

 

Ako imate pitanje za nas ili želite saznati više o ovoj temi, slobodno nam se javite!

Go to Top