Oglašavanje u tradicionalnim medijima, kao što su televizija i radio, polako se zamjenjuje digitalnim i ciljanim oglašavanjem. Takozvana digitalna transformacija neophodna je za uspješno poslovanje.
Kvalitetna web stranica, web shop, objave na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, YouTube i sl.), oglašavanje na tražilicima, mobilno oglašavanje i virtualna stvarnost dio su digitalne strategije uz pomoć koje ostvarujemo određeni cilj, a najčešće je to promocija proizvoda i dopiranje do željenih grupa kupaca. Prednost digitalnog marketinga, u odnosu na tradicionalno oglašavanje je upravo ta što možete odabrati gdje, kome i kako prezentirati svoj proizvod ili uslugu.
Kako odabrati kanale digitalnog marketinga?
Poznavanje svojih kupaca i proizvoda prva je točka u odabiru željenog kanala. Na primjer, ukoliko je vaš proizvod vizualan (odjeća, unikatan nakit, frizure, turistička destinacija i sl.) tada svoj proizvod predstavite fotografijom ili kratkim videom na nekoj popularnoj društvenoj mreži. No, to je samo vrh planine digitalnog marketinga. Ono što će kupci učiniti nakon početnog interesa za vaš proizvod je pretraživanje informacija na Internetu.
Strategija digitalnog marketinga
Digitalni marketing nije isto što i digitalno oglašavanje. Samo oglašavanje uz nedostatak ostalih ključnih faktora digitalnog marketinga može donijeti više štete nego koristi. Na primjer izdvajate puno vremena i novaca na Facebook oglašavanje, ali prilikom pretraživanja Interneta kupci ne pronalaze kvalitetne informacije o vama i vašim uslugama. Oglašavanje je samo jedan segment digitalne komunikacije u kojem jasno prezentirate vaš proizvod, ali ukoliko želite da vaše oglašavanje urodi plodom, potrebno je izgraditi sve elemente digitalnog marketinga. Zaokruženi elementi digitalnog marketinga su kvalitetna web stranica ili web shop, oglašavanje na Internet tražilicama, komunikacija i objave na društvenim mrežama te uspostavljanje odnosa s klijentima.
Cijena digitalnog marketinga
Prosječni svjetski marketingaši izdvajaju 20% do 30% svojeg budžeta ovisno o proizvodu ili usluzi. Većina digitalnih kampanji može se definirati određenim iznosom koji ste spremni potrošiti, a mnogobrojim analitičkim alatima imate uvid u efikasnost kampanje i povrat vaše investicije.
Zaključno, koji je preduvjet za digitalni marketing?
Jasan cilj, relevantnost i optimiziranost web stranice, analiza ciljne skupine i sukladno tome izbor odgovarajućih komunikacijskih kanala prvi su korak uspješne strategije digitalnog marketinga. Drugim riječima, svaku kampanju digitalnog marketinga usmjerite nekom cilju, kao što su povećanje broja novih klijenata, povećanje prodaje, izgradnja vrijednosti brenda ili održavanje odnosa s postojećim klijentima.