Želite bolju poziciju na Google tražilici i zanima vas kako to postići? Čuli ste za Google Search Console alat, no niste sigurni koja je njegova zadaća i kako vam može pomoći?
Google Search Console je vrijedan alat putem kojeg možete u svega nekoliko klikova saznati kako Google vidi vašu web stranicu. Konkretno, dobivate detaljan uvid u mnoštvo parametara koji su važni u što boljem rangiranju vaše web stranice na Google tražilici.
Visoko rangiranje na Google tražilici iznimno je važno za svaki biznis. Naime, tvrtke koje se nalaze bliže vrhu prilikom pretraživanja Google web tražilice – dobiti će puno više upita i klijenata. Korisnici koji pretražuju web tražilice skloni su biranju prvih rezultata koje im Google ponudi – pa je cilj doći do vodećih pozicija na rezultatima pretrage.
Uz optimizaciju za web tražilice (SEO) koja je važna za postizanje sjajnih rezultata na Google tražilici, od velike pomoći vam može biti i Google Search Console. Naime, ovaj alat pomoći će vam detektirati koje probleme ima vaša web stranica, koji potencijal se nudi na web rezultatima te kako se sadržajem prilagoditi interesu klijenata.
Zahvaljujući tome, lakše ćete optimizirati web stranicu – i stići do sjajnih rezultata na Google web tražilici. No, s obzirom na to da vjerojatno niste upoznati sa svime što Google Search Console nudi – želimo vam pomoći. U nastavku donosimo 6 načina kako iskoristiti Google Search Console za bolju poziciju na Google tražilici:
Saznajte zašto ljudi dolaze na vašu web stranicu
Putem Google Search Console alata možete saznati koji su to pojmovi zbog kojih ljudi dolaze na vašu web stranicu. Konkretno, u samo nekoliko klikova dolazite do detaljne statistike i popisa ključnih riječi – koje su ljudi pretraživali kako bi došli na vašu web stranicu. Ovaj podatak iznimno je važan iz nekoliko razloga – a može vam uvelike pomoći u boljem rangiranju na Google tražilici.
Detaljnom analizom ključnih riječi i traženih pojmova možete prepoznati koji sadržaj nudi veliki potencijal, a trenutno se ne rangira dovoljno dobro. Također, možete saznati koji sadržaj ima veliki interes korisnika pa napraviti nove sadržaje koji su vezani uz tu popularnu tematiku. Možete isto tako saznati koliki postotak ljudi vidi vašu web stranicu u rezultatima pretraga, ali ne klikne na vašu objavu – što znači da biste trebali poraditi na boljem naslovu i meta opisu.
Provjerite od kuda dolaze linkovi na web stranicu
Google Search Console među mnogobrojnim parametrima pokazuje i linkove koji vode na vašu web stranicu, odnosno na pojedinačne podstranice. Zahvaljujući tome možete saznati tko sve dijeli vaš sadržaj i koliko su zapravo kvalitetni linkovi koji se vežu na vašu web stranicu.
Građenje linkova važna je radnja prilikom optimizacije sadržaja za web tražilice. Uz pomoć Google Search Console uvijek možete vidjeti koliko linkova ukazuje na vašu web stranicu – te ovisno o tome prilagoditi svoje aktivnosti po pitanju izgradnje linkova. Uz broj linkova, jako je važna i struktura, odnosno kvaliteta linkova. Pokušajte svoje aktivnosti usmjeriti na to da linkovi koje gradite budu što bolji i relevantniji.
Pronađite i uklonite pogreške web stranice
Google vam putem Google Search Console nudi detaljan uvid u to kako on sam zapravo vidi vaš sadržaj. Sustav web tražilice svakoga dana istražuje novi sadržaj i indeksira nove web rezultate te tako nailazi i na potencijalne probleme koji se mogu pojaviti na nekoj web stranici. Sve te probleme na koje je Google naletio prilikom indeksiranja – pokazuje vam putem Google Search Console.
Odete li unutar konzole na Crawl Errors – dobit ćete uvid u greške koje se nalaze na vašoj web stranici. Uglavnom se radi o nepostojećim linkovima – i vrlo je vjerojatno da će se pronaći barem neka greškica na vašoj web stranici. Ipak, da bi vas Google što više “obožavao” potrebno je ukloniti što više grešaka – što uglavnom i nije toliko komplicirano.
Dodajte Sitemap i olakšajte posao Google-u
Web stranica uglavnom je sastavljena od složene strukture – kod koje bi glavnu ulogu trebala igrati naslovnica stranice. Nakon toga, tu su razne kategorije, koje su uglavnom u izborniku, a zatim slijede manje podstranice – poput sekcije blog gdje se nalaze pojedinačni članci. Tu su također i razni tagovi, kao i sav drugi sadržaj na web stranici.
Kako bi Google lakše razumio sadržaj na vašoj web stranici potrebno je dodati Sitemap. Radi se zapravo o datoteci XML formata u kojoj su popisane sve važne stranice na vašoj web stranici. Zahvaljujući Sitemap-u Google će lakše razumjeti sadržaj na vašem web-u, a bit će mu olakšano i indeksiranje sadržaja. Google Search Console omogućava vam jednostavno dodavanje Sitemap-a i to svakako trebate učiniti – ako još niste.
Saznajte imate li sigurnosnih propusta
Sigurnost je važan čimbenik modernih web stranica – kako u očima Google-a, tako u sve više u očima korisnika. Naime, korisnici interneta postali su svjesni da u online svijetu vrebaju razni napadači koji pokušavaju iskoristiti ljudsko neznanje i naivnost – pa sve više brinu o vlastitoj sigurnosti na internetu.
Google Search Console omogućava vam uvid u sigurnosno stanje vaše web stranice. Konkretno, Google prilikom analize web stranice posebnu pažnju posvećuje eventualnim sigurnosnim propustima – te ako se ti propusti pojave o tome vas obavještava putem Google Search Console. Važno je otkloniti sve sigurnosne propuste jer želite da vaši korisnici budu sigurni, ali i da vas Google voli. Ako sigurnosne propuste ne otklonite postoji mogućnost da Google vaše stranice (ili podstranice) degradira ili u potpunosti izbriše iz svojih rezultata.
Prilagodite se mobilnom pretraživanju
Podaci pokazuju kako danas veliki dio prometa na web stranice (više od 60%) dolazi upravo s mobilnih uređaja – pametnih telefona i tableta. S obzirom na takve trendove, važno je imati web stranicu koja je prilagođena mobilnim korisnicima i na kojoj se sadržaj brzo i kvalitetno učitava na pametnim telefonima.
Putem Google Search Console moguće je saznati koliko je vaša web stranica dobro prilagođena za korisnike mobilnih uređaja. Konkretno, možete saznati je li Google zadovoljan brzinom učitavanja, na koje probleme je naletio – te u skladu s time otkloniti sve nedostatke. Pripazite na prilagodbu mobilnim uređajima jer ogroman je broj onih koji na vašu web stranicu stižu putem pametnih telefona i tableta.
Zaključak
Google Search Console je fantastičan alat koji trebate koristiti u optimiziranju web stranice – želite li postići uspješne rezultate. Unutar ovog alata možete točno saznati kako vas Google vidi i u potpunosti se prilagoditi željama Google-a. Na taj način pomažete Google tražilici u indeksiranju te samim time osiguravate bolje uvjete za što više pozicioniranje na Google web tražilici.
Ako vas sve vezano uz Google Search Console zbunjuje i niste sigurni kako koristiti ovaj alat – stojimo vam na raspolaganju. Izgradite uz našu pomoć kvalitetan biznis i uspješno poslovanje.