Pitate se zašto samo mali broj ljudi vidi objavu koju ste objavili na svojoj Facebook stranici? Zanima vas kako povećati organski doseg na Facebooku, odnosno kako uz minimalna ulaganja doći do velikog broja korisnika? Tražite savjete koji će vam pomoći ponovno podići aktivnost na Facebook stranici?
Organski doseg na Facebooku već je duže vremena tema rasprava na digitalnoj sceni. Za one koji ne znaju, organski doseg na Facebooku zapravo predstavlja broj korisnika koji vide vašu objavu (bez ulaganja novca u promoviranje), a fanovi su vaše stranice.
U 2015. godini organski doseg bio je na razini od oko 5 posto, a danas on iznosi mizernih 1.5 posto. Konkretno, ako imate 1000 fanova koji su lajkali vašu Facebook stranicu, onda vašu objavu na toj stranici vidi tek 15 ljudi. Da, od svih silnih fanova tek njih 15ak vidi vašu objavu – što je zaista poražavajuće.
Nažalost, mnogi korisnici sami su krivi za tako mali doseg jer rade greške kod objavljivanja sadržaja. Da bismo vam pomogli u podizanju prirodnog dosega na Facebooku, odlučili smo s vama podijeliti 10 savjeta koji će vam pomoći u tome. U nastavku teksta saznajte kojih to 10 savjeta je pametno koristiti ako želite povećati organski doseg na Facebooku.
Koristite atraktivne fotografije i video materijale
Facebook korisnici svakodnevno pregledaju velik broj objava na Facebooku i zato je bitno istaknuti se među njima. Vizualni sadržaj puno lakše i kvalitetnije privlači pažnju korisnika. Ako želite to iskoristiti u svoju korist važno je da na Facebook stranicu objavljujete atraktivne fotografije i video materijale. Budite uvijek korak ispred konkurencije, iskoristite svoju kreativnost – i stvarajte vizualni sadržaj koji će svima ‘zapeti za oko’.
Pripazite na količinu linkova
Facebook sve više pažnje pridodaje tome da korisnici stvaraju vlastiti sadržaj samo za tu mrežu. No, kada ipak poželite objaviti nešto s treće strane, činjenica je da ćete to napraviti putem linka na vanjski izvor. Ono što mnogi ne znaju je da Facebook kontrolira te linkove i vaš sadržaj prema kvaliteti linka svrstava na određenu poziciju na news feedu. Pripazite na količinu i kvalitetu linkova koje objavljujete.
Objavljujte različit tip sadržaja
Kada iz dana u dan objavljujete isti, odnosno sličan sadržaj – to korisnicima postaje zamorno. Preporuka je da svaki dan osmislite neki novi drugačiji sadržaj koji će vaše objave učiniti zanimljivima. Eksperimentirajte s različitim vrstama objava, kako biste vidjeli koji tip objava vam donosi najbolje rezultate. Dakle, različitost je put ka većem organskom dosegu na Facebooku.
Nemojte pretjerati s brojem objava
Prije nekoliko godina bilo je popularno objavljivati i po nekoliko objava dnevno na Facebook stranice jer je to povećavalo organski doseg stranice. Danas je situacija znatno drugačija jer ima previše prijatelja i stranica koje nas svakodnevno bombardiraju sadržajem. Ako želite odlične rezultate morate istražiti koji tempo objava je optimalan za ono čime se bavite. Ponekad 3-4 objave tjedno mogu imati veći utjecaj nego objavljivanje nekoliko puta dnevno.
Pronađite idealno vrijeme za objavljivanje
Uz to što morate stvarati atraktivan sadržaj koji će biti zanimljiv korisnicima, važno je i da pronađete kada je idealno vrijeme za objavljivanje tog sadržaja. Naime, nema smisla objavljivati sadržaj kada većina vaših korisnika nije aktivna i kada nitko neće mariti za vašu objavu. Saznajte koje su navike vaših fanova, kada najviše konzumiraju Facebook – i na temelju toga definirajte kada u danu je najbolje objavljivati novi sadržaj.
Naglasite važnost korisnika
Korisnici su najvažniji čimbenik cijele priče oko dosega, ali i općenito oko stvaranja Facebook stranica. Naime, bez aktivnih korisnika sama stranica nema smisla ni postojati. Stoga, prema korisnicima se morate ponašati kvalitetno – i morate interese korisnika staviti u prvi plan. Objavljujte sadržaj koji vam šalju, pokrenite neko natjecanje u kojem nešto mogu osvojiti i obraćajte im se s poštovanjem – jer ipak su to živa bića s druge strane ekrana.
Potaknite ih na akciju, ali pametno
Prije otprilike godinu dana bili smo svjedoci svih silnih objava u kojima su nas stranice tražile da označimo prijatelja koji će nas odvesti na burek ili da označimo osobu koja je loša u igranju igrica, itd. Danas takve objave više ne možemo vidjeti na Facebooku – a ključan je razlog to što je Facebook razvio algoritam koji takve objave gura na samo dno. Potaknite korisnike na akciju i komentiranje, ali nemojte biti suviše nametljivi po tom pitanju – sve mora biti prirodno i postepeno.
Iskoristite funkciju live videa
Live video već je neko vrijeme prisutan na Facebooku, a tek mali broj korisnika ga zaista koristi u praksi. To može biti vaša prednost pred konkurentima jer ćete stvarati sadržaj koji drugi ne stvaraju. Isto tako koristit ćete naprednu funkciju koju je razvio Facebook – pa će vam i sam Facebook dati dodatne poene i veći organski doseg.
Ponovno iskoristite uspješan stari sadržaj
Ako ste prije mjesec dana imali super objavu koja je dosegla veliki prirodni doseg, šteta bi bilo to ne iskoristiti ponovno. Na taj načim kvalitetnim sadržajem dosegnut ćete nove korisnike. Dakako, nije pametno objavljivati stare vijesti, već to mora biti evergreen sadržaj. Stari uspješan post oplemenite novim detaljima i takav objavite ponovo na svojoj Facebook stranici – rezultati ne bi trebali izostati.
Zamolite korisnike da uključe obavijesti
Uz to što korisnici mogu lajkati vašu Facebook stranicu, mogu napraviti i nekoliko dodatnih radnji za povećanje dosega. Prije svega, mogu u dodatnim opcijama gumba Sviđa mi se podesiti da će se vaše objave prikazivati među prvima na news feedu – što znači da će korisnici češće dolaziti do vašeg sadržaja. Druga stvar koju korisnici mogu učiniti je uključivanje obavijesti kako bi u svakom trenutku bili obaviješteni kada na stranici objavite neki sadržaj.
Zaključak
Postizanje većeg prirodnog dosega često je zahtjevan zadatak i mnogo puta ne urodi plodom. Navedeni savjeti trebali bi vam pomoći u povećanju organskog dosega, ali bi isto tako trebali potaknuti korisnike na više akcije na vašoj stranici.
Ako nemate vremena za redovito objavljivanje na Facebooku ili vam neke stvari nisu u potpunosti jasne – vrijeme je da nam se obratite za pomoć. Naš stručni tim iza sebe ima mnoštvo uspješnih Facebook projekata i spremni smo pomoći i vama. Popunite polja ispod teksta, pokrenite svoju Facebook stranicu prema većem interesu korisnika – i lansirajte svoj biznis prema uspjehu.