SEO (eng. Search Engine Optimization) u prijevodu optimizacija za pretraživače, označava proces povećanja broja posjetitelja neke web stranice što se postiže boljim pozicioniranjem na Internet tražilicama (Google, Bing, Yahoo i sl.). Drugim riječima, SEO predstavlja različite metode i tehnike koje se primjenjuju na web stranicama, i izvan nje, s ciljem postizanja što više pozicije na tražilicama. Potrebno je razlikovati organsku poziciju na web tražilicama od plaćenih oglasa. Kada shvatimo način pretraživanja Internet tražilica, SEO nam omogućuje da podesimo naš web sadržaj kako bi ga tražilica prepoznala i što bolje pozicionirala na tražilicama.
Uvid u SEO
95% aktivnosti na Internetu započinje pretragom na Google tražilici. Zadatak tražilice je dati najbolji odgovor ili informaciju na postavljeni upit. Internet je mega baza podataka, a tražilice posebnim algoritmom biraju sadržaj i pozicioniraju po “tajnom” receptu. Stoga je web adresa (URL) jedna od najbitnih stavki web mjesta. To je prvi znak da se bavite tematikom vezanom za sadržaj koji korisnik pretražuje. Nadalje, važne su i ključne riječi sadržane u vašim tekstovima. No, dakako, to nije jedini parametar zbog kojeg će vaša web stranica završiti na prvom mjestu Internet tražilice. Možete platiti da budete prvi (ili ne morate). Dovoljno je staviti se u poziciju pretraživača, odnosno kupca ili klijenta. Vaše web mjesto mora dati bitne informacije za pretraživača, sadržaj mora zadržati klijenta, članci moraju biti pisani smisleno, a cijela stranica mora pružiti nezaboravno korisničko iskustvo. Ne zaboravite jednostavan i intuitivan dizajn te optimizaciju stranice za razne uređaje (mobilni telefon, laptop, tablet).
Kako SEO pomaže vašem poslovanju?
SEO je dugotrajan proces, a možemo ga nazvati i marketinškom filozofijom. Vremenski definirano, Search Engine Optimization kampanja može trajati od 4 do 12 mjeseci, ovisno o tome da li ste do sada vodili računa o prethodno navedenim stavkama. SEO ne uključuje samo optimizaciju vaše web stranice, već sav sadržaj koji objavljujete na društvenim mrežama i blogovima. Način komunikacije putem e-maila mora biti optimiziran i jedinstven za vaše poslovanje. Poznavanjem osnova SEO-a lakše ćete reagirati na potražnju na tržištu i ponuditi traženi proizvod. Na koji način? Tražilice pamte pojmove koji se pretražuju, a vi imate uvid u njih pomoću Google analitičkih alata.