Avatar

Prilikom stvaranja online prisutnosti, uspješnost svih poslovnih aktivnosti ovisit će o sposobnosti poduzeća da razumije i na pravi način iskorištava podatke koje dobiva putem svoje web stranice. Koristeći web analitiku, dobivamo uvid u ponašanje naših potencijalnih kupaca, funkcionalnost naše web stranice te uspješnost marketing kampanja koje provodimo.

 

Što je Google Analytics?

Google Analytics je besplatan alat koji omogućava praćenje podataka na vašoj web stranici. Strukturirani podaci iz ovog alata daju nam uvid u ponašanje korisnika, odakle dolaze, kakva im je interakcija s web stranicom, koje podstranice su posjetili, koliko su se na njima zadržali te jesu li napravili konverziju. Upravo ovi podaci podloga su za daljnju optimizaciju web stranice postavljanja prioriteta za marketinške aktivnosti s ciljem povećanja konverzija.

Što možemo saznati putem Google Analyticsa?

Google Analytics podijeljen je na nekoliko segmenata unutar kojih možemo saznati bitne informacije o korisnicima, sadržaju i željenim akcijama koje korisnici poduzimaju. Ti segmenti uključuju Audience, Acquisition, Behavior i Conversions. Objedinjavanje analitika iz svih segmenata ključno je za izradu kvalitetne strategije za daljnju optimizaciju web stranice.

 

Korisnici koji posjećuju web stranicu (Audience)

Analiza korisnika web stranice kroz razne dimenzije pomaže prilikom osmišljavanja sadržaja za web stranicu i marketinških kampanja. Ovaj report omogućuje da saznate tko dolazi i pregledava vašu web stranicu, koliko se dugo na njoj zadržava, odakle dolazi. Uz ove podatke lakše ćete definirati vašu ciljanu publiku.

 

Google Analytics Red Brick Publika

 

Korisnici se mogu pratiti kroz sljedeće dimenzije:

  • Demografija (dob i spol)
  • Interesi
  • Geografska obilježja (lokacija i jezik)
  • Ponašanje (novi posjetitelji, posjetitelji koji su već bili na web stranici)
  • Tehnologija (s kojeg pretraživača i operativnog sustava dolaze korisnici)
  • Uređaji (s kojeg uređaja korisnici dolaze)

 

Izvori prometa na web stranici (Acquisition)

Praćenje izvora prometa na vašoj web stranici donosi mnoštvo bitnih informacija. Moći ćete vidjeti tko dolazi na vašu web stranicu izravno upisivanjem URL-a vaše web stranice, tko dolazi putem drugih web stranica, a tko putem pretraživanja Googlea ili drugih pretraživača. Ove informacije također će značajno utjecati na donošenje marketinških odluka jer analizom izvora prometa možete ustanoviti gdje imate najviše uspjeha. Zatim možete raditi na dodatnom jačanju korisnih kanala ili usmjeriti napore u poboljšanje kanala s lošijim rezultatima.

 

Google Analytics Red Brick Izvori Prometa

 

Promet na web stranicu može doći iz raznih izvora, a evo pregleda izvora koje mjeri Google Analytics:

  • Direct – korisnici koji su došli na web upisivanjem URL-a u pretraživač
  • Organic – promet od organskih rezultata pretraživanja
  • Paid – promet od plaćenih oglasa kao npr. Google oglasi na pretraživačkoj mreži
  • Display – promet od plaćenih oglasa na prikazivačkoj mreži
  • Referral – promet od drugih web stranica
  • Social – promet od društvenih mreža
  • Email – promet od email kampanja
  • Other – promet koji ne udovoljava niti jednom od gore navedenih kriterija

 

Ponašanje korisnika (Behavior)

Sada kada znate tko posjećuje vašu web stranicu i kroz koje kanale, vrijeme je da analizirate kako se korisnici ponašaju na web stranici. Izvještaji o ponašanju korisnika daje pregled podataka po podstranicama – koliko puta su prikazane, prosječno vrijeme provedeno na njima, koji im je bounce rate i exit rate. Također imate dostupan i Behavior Flow koji vizualizira kretanje korisnika kroz web stranicu. Izvještaj nudi i uvid u brzinu web stranice, kao i u pojmove koji su se pretraživali unutar web stranice (ako imate pretraživač). Putem izvještaja o ponašanju možete pratiti i tzv. Evente koje sami možete definirati, a mogu biti npr. puštanje videa, preuzimanje datoteke.

 

Google Analytics Red Brick Ponašanje

 

Konverzije (Conversions)

Promet na web stranici dobiva pravo značenje kada se poveže s konverzijama. Ovisno o vrsti posla kojom se bavite, konverzija može biti prodaja ili Lead (potencijalni kupac koji je ostavio svoje kontakt podatke). Kroz Google Analytics mogu se pratiti tri izvještaja za konverzije.

Goals izvještaj prikazuje pregled svih vaših prethodno postavljenih ciljeva – koliko ih je ispunjeno, kolika je njihova vrijednost, kakav je odnos ciljeva i ukupnih posjeta web stranici, te postotak korisnika koji su započeli s izvršavanjem cilja no na nekom koraku su odustali.

 

Google AnalyticGoogle Analytics Red Brick Konverzijes Red Brick Konverzije

 

Ecommerce izvještaj važan je za webshop stranice. Ovim putem prate se narudžbe proizvoda kao i prihodi. Također se može nadgledati i čitav put kupca od dolaska na web stranicu, klikova pa sve do stranice za potvrdu narudžbe.

S obzirom da u većini slučajeva korisnik neće napraviti konverziju prilikom prvog posjeta web stranici, bitno ga je pratiti i kada drugi put posjeti web stranicu kako bismo imali kompletan uvid u njegov put do konverzije. Putem Multi-Channel Funnels izvještaja možemo vidjeti koji su kanali asistirali, odnosno sudjelovali na putu do korisnikove konverzije.

 

U ovom tekstu imali ste priliku pročitati koje su osnovne funkcije Google Analyticsakoje vam mogu pomoći u poboljšanju vašeg poslovanja. Uložite li dodatnog truda u istraživanje ovog kanala otkrit ćete još dodatnih stvari koje će vam pomoći optimizirati web stranicu.Ako trebate pomoć s postavljanjem Google Analyticsa na vašu web stranicu ili želite razumijeti sve informacije koje su vam dostupne putem  njega, javite nam se! 🙂

Go to Top