Red Brick

Zanima te što to novo na internet tržište donosi glasovno pretraživanje? Kako prigrliti trend glasovnog pretraživanja i prilagoditi SEO za glasovno pretraživanje? Koje su najbolje taktike za uspješno pozicioniranje na tražilicama prilikom glasovnog pretraživanja?

Glasovno pretraživanje interneta zasigurno će obilježiti budućnost jer sve je više ljudi koji internet pretražuju na taj način. Cijeloj toj priči pomaže i naglo povećanje rasprostranjenosti glasovnih asistenta, koji sve kvalitetnije obavljaju svoj posao. I dok krajnjim korisnicima popularnost glasovnog pretraživanja pomaže u svakodnevici, pitanje je kako taj trend utječe na vlasnike web stranica?

Mnogi se pitaju kako postojeće web stranice prilagoditi glasovnom pretraživanju? Kako bi trebao izgledati SEO za glasovno pretraživanje i koje su najbolje taktike koje se mogu iskoristiti? U nastavku teksta donosimo vam nekoliko super SEO savjeta vezanih uz glasovnu pretragu.

 

Sadržaj u obliku pitanja

Glasovno pretraživanje funkcionira na način da korisnik postavi konkretno pitanje ‘Kako najbrže doći od Zagreba do Splita’, dok bi relevantni pisani upit vrlo vjerojatno bio ‘brzo od Zagreba do Splita’. Dakle, glasovni upiti bazirani su na postavljanju konkretnih pitanja i na tim temeljima mora biti izgrađen sadržaj na web stranici. Što to konkretno znači?

Prilikom stvaranja određene vrste sadržaja, nakon odabrane tematike – morate napisati pitanja vezana uz tu temu. Sva ta pitanja bilo bi poželjno uključiti u tekst koji ćete stvarati jer velika je vjerojatnost da će korisnici postavljati glasovnom asistentu pitanja koja ste i vi zapisali. Generalno, sadržaj koji stvarate i u budućnosti ćete stvarati na isti način, samo što ćete u tekst morati ukalupiti više pitanja.

 

Mudro strukturiranje odgovora

Ako smo osmislili pitanja koja će se korisnik vrlo vjerojatno pitati kada će pretraživati nešto vezano uz našu temu, onda moramo ponuditi i dogovore na ta pitanja. Analize rezultata glasovnog pretraživanja pokazale su vrlo zanimljive činjenice, a jedna od njih svakako jest da bi odgovor trebao biti kraći od 30 riječi. Zanimljivo, iako je ovo preporuka, činjenica je da se ponekad na prvim pozicijama pojave i rezultati čiji odgovori su dulji od 50 riječi.

Kod pisanja odgovora na pitanja morate obratiti pažnju da unutar tih odgovora koristite duge ključne fraze (long tail keywords) kako bi se vaš odgovor što bolje pozicionirao. Dakle, probajte u 30 riječi odgovora ‘nagurati’ što bolje ključne fraze, a koje će davati konkretne informacije i biti od koristi osobi koja pretražuje internet.

 

Optimizirajte duge članke za glasovno pretraživanje

Poznata je činjenica da dulji sadržaj puno lakše i brže napreduje na Google rezultatima. Stoga, mnogi se korisnici odlučuju svoje vrijeme ulagati u opširne članke, koje zbog toga ne objavljuju toliko često. Ako želite takve članke optimizirati za glasovno pretraživanje morat ćete se potruditi da u tekst ubacite što više kvalitetnih odgovora na pitanja koje ste osmislili.

Ponovno, što se tiče same SEO optimizacije, ona mora biti provedena po pravilima koja su do sada bila poznata. Jedino što je razlika jest da tekst formulirate na način da zvuči onako kako biste ga izgovarali. Ipak, kod te pretvorbe teksta ne treba pretjerati, jer u končanici morate združiti i one koji na vašu web stranicu dođu preko glasovnih pretraga, ali i one koji dođu upisivanjem ključnih riječi i fraza.

 

Optimizacija sadržaja za Featured Snippets

Ako niste upoznati s time što je Featured Snippets – radi se o sadržaju (sažetku web stranice) koji se izlistava na vrhu pretraga na Google tražilici. Mnogi će reći kako se radi o najrelevantnijem sadržaju vezanom uz traženi pojam, što donekle i jest istina, ali ono važno je da je taj sadržaj posebno strukturiran da bi završio tamo.

Istraživanja glasovnog pretraživanja su pokazala kako čak 40 posto rezultata glasovnih pretraga dolazi iz featured snippets tekstova. Ako se želite natjecati za featured snippets, morat ćete tekst označiti posebnim oznakama (ovisno o sadržaju). O pripremanju takvog sadržaja na internetu postoje mnoga uputstva, a ono najvažnije je da Google-u omogućite da jednostavno zaključi o kakvom se tekstu radi i koja je njegova namjena.

 

Pišite sadržaj tako kako biste ga govorili

Jedna od ključnih promjena koje će se dogoditi povećanjem broja glasovnih upita, svakako će biti način na koji stvaramo i konzumiramo tekstove. Iako ovo zvuči prilično široko, ono što smo željeli naglasiti jest da upiti više neće biti ‘robotizirani’ i čudni, već će zvučati onako kako zvuče u našem svakodnevnom razgovoru. Nema više kratkih besmislenih upita, već će svaki upit imati strukturu govora kakva se koristi u razgovoru.

Da biste se tome prilagodili morat ćete početi stvarati sadržaj na način na koji ga izgovarate. Pisane rečenice s vremenom će izgubiti svoju draž, a više će se pažnje usmjeriti na govor i pretvaranje govora u tekst. Vjerujemo da vam je jasno o čemu pričamo – stvarajte sadržaj koji zvuči onako kako bi zvučao da ga sada izgovarate.

 

Zaključak

Glasovno pretraživanje donijeti će mnoge promjene na web tražilice. Zbog toga i sam SEO će dobiti jedan potpuno novi značaj, odnosno bolje da kažemo novi oblik. Ako se želite što prije natjecati za dobre pozicije kod glasovnog pretraživanja, razmislite o implementiraju gore navedenih savjeta. SEO za glasovno pretraživanje još uvijek je velika nepoznanica, ali se klupko polako odmotava i uskoro bismo ga još bolje trebali razumjeti.

Ako vas cijela ova priča oko SEO optimizacije za glasovno pretraživanje zbunjuje – vrijeme je da brigu o vašem sadržaju prepustite nama. Svoje iskustvo i ideje pretvorit ćemo u kvalitetan sadržaj koji će zadovoljavati SEO standarde i koji će se u kratkom roku pozicionirati za glasovno pretraživanje interneta. Sve što trebate je popuniti polja ispod ovog teksta i javit ćemo vam se u najkraćem mogućem roku.

Go to Top