Imate li sat koji pokazuje sekunde? 5000 ljudi upravo je pretražilo Google s ciljem rješavanja svog problema. Još 5000. Još 5000. 300.000 pretraživanja u minuti. Svake minute, svakog dana.
Pronalaze li vašu web stranicu? Kupuju li od vas ili od vaše konkurencije?
Ako još niste sigurni pretražuju li vaši kupci Google, pitajte se što vi prvo napravite kad tražite neku informaciju ili rješenje problema? Odete na Google!
Google oglašavanje je najvažniji segment digitalnog marketinga i jedan od najvećih izvora prihoda svake uspješne tvrtke.
Ako želite povećati prodaju vaših proizvoda i usluga, ponuda vam mora biti prisutna na tražilicama. Vaši se oglasi moraju prikazati korisniku točno u onom trenutku kada on to traži.
Google oglasi čine tvrtku uspješnijom u kratkom vremenskom razdoblju ako se pravilno implementiraju. Evo nekoliko korisnih informacija.
Ads-i rade brže od SEO optimizacije
Iako SEO dobiva najviše pozornosti, to nije jedina opcija na webu.
SEO je aktivnost kojom se poboljšava organska pozicija web stranice za određene ključne riječi. Da biste vidjeli rezultate SEO optimizacije potrebni su mjeseci, ponekad i godine kontinuiranog rada. Google oglase možete postaviti u jednom danu i na vaš će web odmah početi dolaziti zainteresirani korisnici koji su pretraživali ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom.
Naravno, to ne znači da biste trebali ignorirati organske izvore jer imaju više koristi dugoročno, ali s korištenjem Ads-a veća je vjerojatnost da ćete odmah privući više potencijalnih kupaca.
Ovime ne umanjujemo važnost SEO optimizacije i organskog prometa, no oglašavanje na Google tražilici je ono što će vam na najbrži način osigurati povećanje prodaje. U dugom roku svakako se važno posvetiti SEO optimizaciji, kako bi se mogli smanjiti budžeti za Google oglašavanje.
Prikaz oglasa samo onima koji traže vaš proizvod
Najvažnija stvar koju je potrebno znati je da Google Ads-i omogućuju prikaz oglasa samo onim korisnicima koji upravo traže proizvode i usluge koje vi prodajete.
Omogućuje vam se oglašavanje web stranice samo kada zainteresirani korisnik pretražuje određenu ključnu riječ. Oglasi se plaćaju isključivo kada netko klikne na vaš oglas. Klik je zapravo stvarni kupac koji pretražuje one riječi koje odabirete za pretraživanje oglasa.
Pojmovi koje morate razumjeti su relevantnost oglasa i aukcija. Oni određuju poziciju vašeg oglasa u rezultatima pretraga. Vaš se oglas ne mora prikazati iako je korisnik pretraživao ključnu riječ za koju se oglašavate.
Na relevantnost odnosno kvalitetu vašeg oglasa utječe nekoliko faktora. Najvažniji faktor je povezanost ključne riječi za koju se oglašavate sa sadržajem vaše web stranice. Ako web stranica bolje odgovara na traženi upit imat će bolju ocjenu u trenutku pokretanja aukcije.
Plaćate samo ako osoba klike na oglas
Jeste li znali da prvih 5 rezultata na Google tražilici ostvare 68% klikova. Zato se Google svakodnevno brine da što veći broj klikova na tražilici budu plaćeni oglasi.
Nije problem ako nemate velik budžet jer vam nije ni potreban. Oglašivači plaćaju samo ako korisnik klikne na njihov oglas i samo za ključne riječi za koje želite da se vaš oglas prikazuje kada netko pretražuje Google.
Potrebno je istražiti koje ključne riječi su relevantne za povećanje vaše prodaje i klikova na oglas. Završava razdoblje u kojem plaćamo oglašavanje na internetu koje naši potencijalni kupci ni ne vide. Kvalitetno optimizirane kampanje Google nagrađuje s nižim cijenama klikova i boljim pozicijama na tražilici.
Vi ste ti koji definirate koliko ste spremni platiti za prikazivanje oglasa. Google vam pomaže sa svojim savjetima oko budžeta, ali vi odlučujete hoćete li ga povećati ili ne. Prateći analizu oglasa svaki dan, možete vidjeti što je isplativo i na temelju podataka mijenjati budžet i ulagati u one kampanje koje donose najviše konverzija.
Oglasi u potpunosti mjerljivi
U tradicionalnim reklamama kao što su novine, televizijske reklame, plakati, brošure, radio itd. teško se mjere rezultati. Uz Google oglašavanje svaki je dio vaših kampanja mjerljiv. Mjeri se sve! Od broja klikova, cijene koju plaćate kada netko klikne na oglas, broja pojavljivanja, stope klikova, broja konverzija, ključne riječi koja je generirala najviše prometa i potencijalnih kupaca, pozicije na tražilici itd.
S obzirom na to da je moguće odrediti točan budžet, u potpunosti se mogu kontrolirati troškovi te odrediti visinu budžeta koju ste spremni potrošiti svaki mjesec. Imate potpunu kontrolu i mogućnost planiranja raspodjele budžeta unutar svake kampanje.
Znat ćete od kuda dolaze potencijalni kupci, tko je kliknuo na vaš oglas i koje ključne riječi generiraju najviše prometa i potencijalnih kupaca.
Koristeći ove informacije, mijenjate kampanje dok ne postignete najbolje rezultate za rast vašeg poslovanje.
Remarketing (ponovni marketing)
Odličan alat u kojem možete ciljati zainteresirane korisnike koji su već pokazali neki interes za vašu djelatnost, klikom na vaš oglas ili prilikom posjete vašeg weba. Ako potencijalni kupac ode s web stranice jer mu baš u tom trenutku zazvoni telefon i zaboravi na vas, tada nastupa remarketing pomoću kojeg ponovno ciljate istog korisnika te ga prati vaš oglas po ostalim web stranicama i podsjeća da nije obavio kupnju kod vas.
Remarketing oglasi će se prikazivati na brojnim partnerskim stranicama od Google-a unutar njegove display mreže. Može se izraditi posebna lista za sve posjetitelje koji posjećuju određenu kategoriju web stranice i narediti sustavu da zaprati grupu korisnika na posebnu listu. Nakon toga izrađujete kampanju s oglasom koji će se prikazivati samo korisnicima s odabrane liste.
Precizno ciljanje korisnika
Biranjem samo onih ključnih riječi koje u sebi sadrže intenciju kupovine izbjegavat ćete trošenje budžeta na korisnike koji nisu u fazi kupnje.
Google Ads kampanje omogućuju nekoliko segmenata koji se koriste za kvalitetno ciljanje publike. Opcija ciljanja lokacije omogućuje određivanje željene lokacije za prikazivanje oglasa. Ciljaju se korisnici na područjima kao što su države, gradovi, određeni teritoriji, čak i radijusi željenih lokacija.
Trend mobilnog oglašavanja iz godine u godinu sve više raste. Ovaj način oglašavanja važan je oglašivačima koji provode kampanje u kojima ciljaju samo korisnike na mobilnim uređajima. Između ostalih načina ciljanja korisnika tu su još ciljanje jezika i vremensko ciljanje prikazivanja oglasa.
Prikazivanje oglasa u određeno vrijeme
Mogućnost određivanja točnog vremena i dana kada želite prikazivati oglas, jedna je od glavnih prednosti Google Ads-a. Na temelju podataka o vašim kupcima, radnom vremenu i industriji birate točno vrijeme prikazivanja oglasa na tražilici.
Nakon pokretanja kampanje, pratite podatke o potrošnji budžeta i na temelju podataka pauzirajte oglase određeno vrijeme u danu. Ako imate kampanju isključivo za pozive, najbolje je prikazivati oglas u vrijeme vašeg radnog vremena. Pokrenite eksperiment nekoliko dana i provjerite da je li cijena po stopi konverzije niža.
Opasno dobre tajne
- Iskoristite negativne ključne riječi
- Testirajte ključne riječi i oglase
- Ponudite informacije, a ne samo proizvode
- Tržišta nekih ključnih riječi veća su od ostalih
- Konkurencija nekih ključnih riječi veća je od ostalih
- Istražite ključne riječi koje su zanemarene, ali predstavljaju bolja tržišta
- Umetnite ključnu riječ u naslov oglasa
- Recite kupcu zašto treba kupiti baš od vas
- Pratite analitiku kampanja svakodnevno
Sada je na vama da najbolje iskoristite ove pogodnosti i poboljšate učinkovitost oglasa i povećate promet svoje tvrtke. Neka vam klijenti jedu iz ruke! Internet je trenutačan; dajte kupcima ono što žele upravo onda kada to žele. U suprotnom će potrošiti novac kod nekog drugog.
Želite li biti dio Google zajednice, javite nam se da vam u tome pomognemo! 🙂