Sa tolikim izborom marketinških strategija koje su u ovo digitalno doba dostupne svakom pojedincu teško se odlučiti koja je od njih najbolji odabir za vaše poslovanje.

 

Prije nego što se odlučite za neku od strategija, bitno je da se upoznate sa svakom od njih, a pogotovo jednom od najvažnijih – SEO optimizacijom.

 

SEO je jedna od najefektivnijih marketinških strategija, a vlasnici tvrtki se često pitaju “Što je SEO i kako funkcionira?”.

 

U nastavku članka ćemo približiti važnost SEO optimizacije i odgovoriti na pitanja što je to SEO i kako može raditi u vašu korist.

 

Što je SEO?

 

Kratica SEO označava Search Engine Optimization. Prevedeno na hrvatski radi se o prilagođavanju web sjedišta internetskim pretraživačima (Google, Bing…).

 

Možda vam to ne djeluje kao nešto važno, ali kada znate da se 79.396 pretraga obavi preko Googla svake sekunde jasno je da je internet sadašnjost i budućnost poslovanja. Bez prisutnosti na internetu teško je opstati, ali biti samo prisutan na internetu jednostavno nije dovoljno. Da biste opstali i bili uspješni morate biti vidljivi na internetu, a SEO to omogućava.

 

SEO je sve osim jednostavan. Sastoji se od mnogo planiranja, odabira strategija, provjera, testiranja i radnji kojima je cilj poboljšati rang neke web stranice na Google-u.

 

SEO se dijeli na:

 

  • On-page SEOUključuje sve radnje koje možete napraviti na web stranici kako bi se poboljšao njen rang (dodavanje sadržaja, stvaranje mreže unutarnjih poveznica, povećanje brzine stranice, odabir ključnih riječi, SEO naslovi itd. )
  • Off-page SEOOznačava sve radnje koje se provode izvan web stranice, a utječu na njen rang. Tu se prvenstveno radi o izgradnji poveznica (eng. backlinks).

 

Uspješna implementacija kombinacije  On-page i Off-page SEO-a dovodi do povećanja organskog prometa na stranici premda SEO stručnjak nikada ne bi trebao garantirati da će vašu stranicu dovesti na prvo mjesto Googla. To je jednostavno nemoguće predvidjeti jer nitko ne zna tajnu Google-ovog algoritma i kako on funkcionira.

 

 

Kao i sve što vrijedi, SEO ne daje rezultate preko noći. Prvi pravi rezultati SEO kampanje mogu biti vidljivi nakon dva do tri mjeseca. SEO optimizacija nije jednokratan zadatak i zahtjeva da joj se posvetite dugoročno.

Kada bih ukratko morao objasniti što je SEO nekome tko prvi put za to čuje, rečenica bi glasila:

“SEO povećava vidljivost na internetu, a što te više ljudi vidi veće su šanse da prodaš svoju robu ili usluge.

 

 

Zašto je SEO važan?

Do ovog trenutka danas je preko Googla napravljeno već 3,718,549 pretraga (broj raste nevjerojatnom brzinom, možete to vidjeti ovdje). Istina, broj se odnosi na čitav svijet, ali nemojte misliti da Hrvatska zaostaje.

U Republici Hrvatskoj je u 2017. Google koristilo 2,881,056 ljudi. To je 67,1%!

To je bilo prije 3 godine, a u te 3 godine postotak ljudi koji koriste Google je rastao bez prestanka (i još raste). Lijepi brojevi, ali što vi imate od njih?

 

Ako ne provodite SEO kampanju od svih 2,881,056 korisnika interneta u RH nemate ništa (ili mnogo mnogo manje nego biste mogli imati).

 

Zato je SEO važan. SEO pomaže da povećate svijest o tome čime se bavite i izgradite svoj autoritet u tom području. SEO vam pomaže da steknete povjerenje svojih korisnika i kupaca. Svi koji se bave prodajom su prvi dan naučili da je nedostatak povjerenja glavni neprijatelj prodaje.

 

Možda vam se na prvu SEO čini kao nešto skupo u što ulažu samo velike kompanije, ali začudili biste se koliko malih obrta i tvrtki u Hrvatskoj provodi SEO kampanje. Na vrijeme su prepoznali njegovu važnost. Vi se možete nadati da nitko tko se bavi istim poslom kao vi nije prepoznao SEO ili započeti SEO kampanju odmah.

 

Vođenje poslovanja je maraton, a ne sprint.  (citat)

SEO upravo u tome krije svoju najveću prednost – ušteda novca i povećanje profita.
Inače biste novac potrošili na oglase koji i da daju rezultate nisu trajni. SEO kampanja od 3 mjeseca ostavlja trajne benefite. Te benefite možete pratiti i sami preko Google-ovih alata kao što su Google Search Console i Google Analytics.

 

Što je SEO - red brick marketing

 

Provjerite kako vam web stranica kotira na Googlu preko tih alata i vjerojatno će vam to biti dovoljan motiv za započeti SEO kampanju.

 

Lokalni SEO

 

SEO ima još jednu iznimno važnu granu – lokalni SEO.

 

Ako ste bravar u Rijeci želite da Riječani zovu upravo vas kada imaju problema s bravama. Lokalni SEO je tu kako bi vam to omogučio.

 

Zamislite situaciju u kojoj majka s djetetom shvati da ne može ući u stan jer su joj ključevi ostali unutra. Dijete je već nervozno, plače, spava mu se. Naravno da majka želi što prije riještiti svoj problem. Upisuje na Google :”bravar Rijeka” i pronalazi vašeg konkurenta Ivicu iako se vi nalazite bliže. Zove Ivicu koji sav sretan stiže, obavlja posao i stjeće još jednog zadovoljnog korisnika.

 

Taj korisnik je mogao biti vaš da ste imali profil koji je optimiziran. Google My Business (GMB) je tu od iznimne važnosti. Pruža korisnicima sve potrebne podatke o vama uključujući kontakt što u konačnici djeluje pozitivno na vaše poslovanje. Registracija je besplatna i jednostavna, a puno je benefita koje se mogu iskoristiti.

 

Naravno da je bravar ovdje samo primjer. SEO (uključujući lokalni) može se primijeniti na bilo koju web stranicu bez obzira čime se vi bavite.

 

Stoga nema smisla čekati. Možda je netko od vaših konkurenata već pročitao ovaj tekst i shvatio važnost koju SEO ima. Možda su nas već kontaktirali i sada je njihova prednost u odnosu na vas još veća.

Hoćete li stvarno pasti bez ispaljenog metka?

 

Kontaktirajte nas odmah. Poboljšajte svoje poslovanje.

 

Go to Top