Red Brick
Vrijeme čitanja: 4 minute

Zanima te koje su idealne dimenzije fotografija za društvene mreže? Pitaš se kojih dimenzija treba biti fotografija za Facebook, a koja je idealna dimenzija slike za Instagram? Kako podesiti da se fotografije na društvenim mrežama prikazuju ispravno i kako dimenzije prilagoditi pametnim telefonima?

Dimenzije fotografija za društvene mreže mnogima zadaju probleme jer danas su društvene mreže prisutne na raznim uređajima, različitih veličina zaslona. I dok smo prije 10 godina točno znali koja je dimenzija fotografije idealna za Facebook, Twitter, LinkedIn – danas je to znatno kompliciranije.

Prvi problem nastaje zbog činjenice da ne koristimo samo jednu društvenu mrežu, već više njih istovremeno. Drugi problem je što društvene mreže imaju mnoštvo opcija i mogućnosti, a svaka od njih ima neke svoje idealne dimenzije fotografija. Treći problem jest što se te društvene mreže moraju prilagođavati raznim zaslonima uređaja pa nisu više standardizirane.

Ipak, u nastavku ovog članka donosimo vam idealne dimenzije fotografija za društvene mreže (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube i Pinterest). Evo koje su dimenzije fotografija idealne za društvene mreže:

 

Facebook dimenzije fotografija

Facebook je još uvijek najpopularnija društvena mreža na svijetu. U ovim trenucima Facebook nudi pregršt opcija, a samim time postoji i puno mjesta za objavu fotografija. Ako želite dodati novu fotografiju na svoj Facebook profil, idealna dimenzija fotografije je 340 x 340 piksela. S druge strane, idealna dimenzija fotografije za naslovnicu je 1200 x 675 piksela, dok je za pametni telefon najbolje 400 x 150 piksela.

Što se tiče naslovne fotografije za grupu, ona bi trebala biti dimenzija 1640 x 859 piksela, što je pomalo nestandardno – ali se valja toga pridržavati. Nadalje, naslovna fotografija za događaj trebala bi biti istih dimenzija kao i naslovna fotka na profilu, što znači dimenzije 1200 x 675 piksela. U končanici, standardna objava fotografije na Facebooku trebala bi imati pripremljenu fotografiju dimenzija 1200 x 628 piksela. Dakako, moguće je koristiti i fotografije drugačijih veličina, pri čemu će one manjih dimenzija uzrokovati gubitak kvalitete, dok bi veće dimenzije trebale izgledati kvalitetnije.

 

Instagram dimenzije fotografija

Instagram je najbrže rastuća društvena mreža na svijetu u posljednjih nekoliko godina i čini se kako je jedina mreža koja može ozbiljno konkurirati Facebooku (uz YouTube). Instagram je u posljednjih nekoliko mjeseci veliku pažnju posvetio sređivanju Instagram priča (storyja), tako da i taj dio sada ima iznimno važnu ulogu kod rada na Instagramu.

Što se tiče dimenzija fotografija za Instagram, prvo ćemo spomenuti kako je dimenzija standardne profilne fotke 180×180 piksela. Nadalje, standardna objava na Instagramu trebala bi biti dimenzije 1080 x 1080 piksela, iz čega se jasno može iščitati kako se radi o fotografiji kvadratnog oblika. Ako svratimo na Instagram priče, odnosno Instagram Story – tamo je idealna dimenzija fotografije 1080 x 1920 (što je omjer 9:16).

 

LinkedIn dimenzije fotografija

LinkedIn je društvena mreža koja je namijenjena poslovnim ljudima i svima koji su u potrazi za poslovnim prilikama. Mnogi podcjenjuju moć LinkedIna, iako se radi o iznimno kvalitetnoj i zahvalnoj društvenoj mreži – velikog prirodnog dosega objava. Oni koji koriste LinkedIn prije ili kasnije trebat će idealne dimenzije fotografija za LinkedIn, a evo koje su:

Profilna fotografija na LinkedInu trebala bi biti dimenzije 400 x 400 piksela, no LinkedIn će prihvati i razne druge dimenzije. Na vrhu LinkedIn profila nalazi se banner koji treba fotografiju dimenzija 1584 x 296 piksela, dok dimenzije takvog bannera na stranici tvrtke iznose 1536 x 768 piksela. Što se tiče samih objava dimenzije mogu biti različite, no preporučuje se korištenje fotografija dimenzija 1200 x 628 piksela.

 

Twitter dimenzije fotografija

Twitter koriste uglavnom visoko obrazovani ljudi koji su u potrazi za kvalitetnim informacijama i novostima iz svijeta. Idealne dimenzije fotografija za Twitter kreću se od 400 x 400 piksela za fotografiju profila, preko 1200 x 675 piksela za fotografiju objave na Twitteru, pa sve do naslovne fotografije profila koja bi trebala biti dimenzija 1500 x 500 piksela.

 

Pinterest dimenzije fotografija

Pinterest je društvena mreža koja je bazirana na fotografijama, a uglavnom služi kao inspiracija ljudima kada nešto uređuju ili žele napraviti nešto svojim rukama. Uglavnom, Pinterest ima zanimljivu politiku idealnih dimenzija fotografija – gdje su skoro sve veličine fotografija podjednake. Profilna fotografija na Pinterestu trebala bi biti dimenzija 600 x 600 piksela, koliko bi trebala iznositi i naslovna fotografija ploče (dio profila na Pinterestu). Što se tiče same objave na Pinterestu, idealna dimenzija je 600 x 900 piksela, no korisnik može dodati fotografiju bilo koje veličine koja mu odgovara.

 

YouTube dimenzije fotografija

Iako mnogi YouTube ne svrstavaju među društvene mreže, oni se to svojski trude biti. Naime, nedavno su u rad pustili funkciju priča po uzoru na ostale društvene mreže, a u prilog im ide činjenica da korisnici sve češće dodaju novi sadržaj na taj popularni servis za video. Ikona kanala trebala bi biti dimenzija 800 x 800 piksela, dok bi naslovna fotografija kanala trebala imati dimenzije 2560 x 1440 piksela. Što se tiče thumbnaila koji se dodaje uz pojedini video, on bi trebao biti dimenzija 1280 x 720 piksela.

 

 

Zaključak

Dimenzije fotografija za društvene mreže s vremenom se mijenjaju, a  gore navedeni podaci na snazi su od kraja 2018. godine. Dakle, ove će dimenzije fotografija biti aktualne u 2019. godini, s time da uvijek postoji mjesta za određene promjene.

Ako želite izvući maksimum iz svojih profila i postignuti uspjeh zahvaljujući društvenim mrežama, vrijeme je da svoje fotografije prilagodite zahtjevima društvenih mreža. Ako nemate vremena za kvalitetno vođenje društvenih mreža, onda se možete obratiti nama. Umjesto vas brinut ćemo o uspješnosti vaših profila na društvenim mrežama, a svojim kreativnim pristupom uspješno ćemo gradit vaš brend. Sve što trebate je ispuniti formu ispod ovog teksta.

 

Upotrebom ovog obrasca prihvaćate pohranu i rukovanje vašim podacima na ovoj web stranici.

 

Go to Top